NIF…Never Ends - «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ»

NIF…Never Ends - «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ»

NIF…Never Ends - «ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ»

Πού: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Πότε: 10/01/2024

Εισιτήρια: ΖΩΝΗ A: €24 / €20 (μειωμένο) | ΖΩΝΗ B: €20 / €16 (μειωμένο) | ΖΩΝΗ Γ: €16 / €12 (μειωμένο) | ΖΩΝΗ Δ: €12/€10 (μειωμένο) |Δικαιούχοι μειωμένων εισιτηρίων: Μαθητές,στρατιώτες,φοιτητές,συνταξιούχοι,πολύτεκνοι,ηθοποιοί, ΑΜΕΑ (Δωρεάν) με παρουσίαση σχετικής ταυτότητας.
ΑΜΕΑ : ΔΩΡΕΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΑΜΕΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΝΟΔΟ (ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΛΕΣΤΕ 22797979)
ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ : Δωρεάν εισιτήρια για τα μισά παιδιά και μειωμένα εισιτήρια για την υπόλοιπη οικογένεια (ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΛΕΣΤΕ 22797979)

Διάρκεια: 90 λεπτά (με διάλειμμα)


Παραγωγός/Διοργανωτής


Πληροφορίες:

Το έμμετρο μυθιστόρημα της κρητικής Aναγέννησης του Βιτσέντζου Κορνάρου, ανεβασμένο από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) ανοίγει την αυλαία του Διεθνούς Φεστιβάλ Λευκωσίας…που δεν τελειώνει για τη νέα χρονιά. Η σύλληψη και σκηνοθεσία της παραγωγής ανήκει στην Αργυρώ Χιώτη, παλιά γνώριμη του Διεθνούς Φεστιβάλ Λευκωσίας, όπου και παρουσίασε το 2019 την «Θεία Κωμωδία» του Δάντη, μια παραγωγή της Στέγης Ωνάση.


Περισσότερες Πληροφορίες:

Το κλασικό έργο του κρητικού θεάτρου ξετυλίγει με μια πρώτη ανάγνωση τον γεμάτο εμπόδια και άνισο κοινωνικά έρωτα της μοναχοκόρης του βασιλιά της Αθήνας, Αρετούσας, με τον γιο του πιστού συμβούλου του βασιλιά, Ερωτόκριτου. Ένα παραμύθι που ξεχειλίζει συναίσθημα και υμνεί τον έρωτα.  Πέραν της συναρπαστικής ερωτικής ιστορίας, η υπόθεση δίνει φως σε καίρια ζητήματα των καιρών, σε σχέση με τα όρια της ανθρώπινης θέλησης και τη σύγκρουση με τις εκάστοτε κοινωνικές νόρμες. Επικεντρώνεται στο πρόσωπο της Αρετούσας, μιας γυναίκας που δεν αφήνεται παθητικά στου «κύκλου τα γυρίσματα», αλλά διεκδικεί την αυτοδιάθεσή της με γενναιότητα, πάθος και ελπίδα. Η παράσταση ενσωματώνει ένα ποίημα, ένα γυναικείο μανιφέστο γραμμένο ειδικά για την παράσταση από την Ιρανή συγγραφέα Rahil Fallahfar, επηρεασμένο από τους αγώνες των γυναικών στη χώρα της. 

Κείμενο καθαρά επαναστατικό ο «Ερωτόκριτος» έδωσε στους συντελεστές και κυρίως στην Αργυρώ Χιώτη την ευκαιρία να αξιοποιήσουν την πολύ υψηλή δόνηση και την ασύλληπτη δύναμη που έχει ο έρωτας. «Θέλουμε πολύ αυτή η δύναμη να μεταφερθεί με κάποιον τρόπο σε κάθε απόφαση του ανθρώπου σε όποιο επίπεδο… Είναι πολύ σπουδαίο να μην φοβάσαι να φτάσεις στα άκρα της επιλογής σου με όποιο κόστος», υποστηρίζει η σκηνοθέτρια της παράστασης. 

Η παράσταση δίνει έμφαση στη δύναμη της αφήγησης και, κυρίως, της μουσικής. Η ρυθμικότητα του λόγου αλλά και των σωμάτων συνθέτουν μια σύγχρονη θεατρική εμπειρία. Κονταρομαχίες μετατρέπονται σε χορευτικούς αγώνες, καντάδες τραγουδιούνται με τη συνοδεία ηλεκτρικού μπάσου, ενώ η μουσική, η οποία εκτελείται ζωντανά από πιάνο, τσέλο και ντραμς, αποτελεί μια πρωτότυπη σύνθεση της Λόλας Τότσιου. 
 

Το έργο

Ο «Ερωτόκριτος» εκδόθηκε για πρώτη φορά στη Βενετία το 1713 και ανέβηκε για πρώτη φορά στο ελληνικό θέατρο, από τη Μαρίκα Κοτοπούλη το 1929, σε διασκευή του Θεόδωρου Συναδινού και σκηνοθεσία Σπύρου Μελά. Η ιστορία του Ερωτόκριτου είναι γραμμένη σε έμμετρο λόγο, σε μια γλώσσα που, όπως την περιγράφει ο Γιώργος Σεφέρης «εκφράζει με σταθερό χαρακτήρα, την ευαισθησία του κόσμου που τη μιλούσε». Μια γλώσσα που έρχεται από το παρελθόν και μας συνδέει με τη λαϊκή μας παράδοση∙ μας συγκινεί και μας ταξιδεύει.

 

Κριτικές για την παράσταση

 

«… με απουσία διδακτισμού, η Αργυρώ Χιώτη διασκευάζει το διάσημο “Ερωτόκριτο”, σαν μια ιστορία για την αγάπη, τη συγχώρεση, τον εγωισμό. Με ειλικρίνεια και αμεσότητα μεταφέρει ένα ποίημα, όπως ακριβώς θα το αισθανόταν ένας αναγνώστης του, με χρώματα, μουσικότητα, συναισθήματα».

(Παύλος Λεμοντζής, cityportal.gr.)

«Παρακολουθώντας τον “Ερωτόκριτο” της Αργυρώς Χιώτη, ένιωθες να πνέει ένας αέρας φρεσκάδας, νιάτων και ζωντάνιας που καθιστούσε την παράσταση ακόμη πιο γοητευτική. Μια σύγχρονη προσέγγιση του γνωστού έργου που αντιμετώπισε την ερωτική ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας ως ευκαιρία να προβάλει το πολύ επίκαιρο θέμα της κακοποίησης των γυναικών και να προτάξει με συγκινητικό τρόπο την ιδέα της ισότητας, της ανεξαρτησίας και της αυτονομίας τους». (Άννια Κανακάρη, kulturosupa.gr/.)

 

Συντελεστές

Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη

Διασκευή - Δραματουργική επεξεργασία: Ευθύμης Θέου

Συγγραφή ποιήματος: Rahil Fallahfar

Σκηνικός Χώρος: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Άγγελος Μέντης

Μουσική Σύνθεση - Διδασκαλία μουσικής: Λόλα Τότσιου

Κίνηση: Σοφία Παπανικάνδρου, Δημήτρης Σωτηρίου

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτριας: Βίκη Κίτσιου

Βοηθός σκηνογράφου/ ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη

Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη

Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη

Φωτογραφίες: Mike Rafail (That long black cloud)

Διανομή:

Ποιήτρια – Φροσύνη: Θεοδώρα Λούκας

Ποιητής – Πεζόστρατος: Γιάννης Χαρίσης

Αρετούσα: Χαρά Γιώτα, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Εμμανουέλα Καμπίτση, Αίγλη Κατσίκη

Ερωτόκριτος: Κωστής Καπελλίδης, Κωνσταντίνος Χειλάς, Χρίστος Στυλιανού

Βασιλιάς: Στέλιος Καλαϊτζής

Μουσικοί επί σκηνής:

Αλίκη Μάρδα (βιολοντσέλο), Ιορδάνης Αρζόγλου (πιάνο) και οι ηθοποιοί: Κωστής Καπελλίδης (ηλεκτρικό μπάσο, κρουστά), Κωνσταντίνος Χειλάς (πιάνο)


Ασφαλείς Τρόποι Πληρωμής
Εισιτήρια Πωλούνται

Η SoldOut Tickets ανήκει στην S.S.A Soldout Ltd και είναι μια ανεξάρτητη εταιρεία παροχής υπηρεσιών έκδοσης και διάθεσης εισιτηρίων για τους παραγωγούς, διοργανωτές και τους χώρους εκδηλώσεων και ενεργεί αποκλειστικά ως μεσάζων μεταξύ του παραγωγού και του αγοραστή των εισιτηρίων.


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στον ιστότοπό μας. Χρησιμοποιούμε cookies για σωστή πλοήγηση και λειτουργία ιστότοπου και για στατιστικούς και αναλυτικούς σκοπούς. Μπορείτε να επιλέξετε τις κατηγορίες cookie που θέλετε να διαχειριστείτε μέσω των Ρυθμίσεων Cookies ανά πάσα στιγμή. Διαμορφώστε τις Ρυθμίσεις Cookies πριν συνεχίσετε. Για να μάθετε περισσότερα, διαβάστε την Πολιτική Cookies της ιστοσελίδας μας